NYHEDER

Vi håber at i har tid til at kigge forbi, til lidt nye input og en forfriskning.

Arrangementet holdes i Pilehøj 18, 3460 Birkerød, Danmark, Tlf. 39 63 39 06. 

Sidste tilmelding mandag d. 1. juni.

Spørgsmål omkring arrangementet besvares hos Marijanne Askov Sørensen, Head of Sales Denmark, Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Formiddag - onsdag d. 10. juni eller torsdag d. 11. juni

09.00 – 09.30  Morgenkaffe
09.30 – 10.00  Velkomst – Hvad byder huset på i dag v/Leo Christiansen
10.00 – 10.30  Præsentation af VisioSign software version 13 v/Katrine Kristensen
10.30 – 10.45  Kaffepause
10.45 – 11.15  Tips og tricks til skærmen v/Erik Rosenberg
11.15 – 11.45  Alle kan få brug for lidt LEAN v/Lars Jensen
11.45 – 12.30  Frokost

   

Eftermiddag - onsdag d. 10. juni eller torsdag d. 11. juni

11.45 – 12.30  Frokost
12.30 – 13.00  Velkomst – Hvad byder huset på i dag v/Leo Christiansen
13.30 – 14.00  Præsentation af VisioSign software version 13 v/Katrine Kristensen
14.00 – 14.15  Kaffepause
14.15 – 14.45  Tips og tricks til skærmen v/Erik Rosenberg
14.45 – 15.15  Alle kan få brug for lidt LEAN v/Lars Jensen
15.15 – 16.00  Tak for i dag med en lille forfriskning

Tilmelding her

 
















Onsdag, 29 april 2015 11:10

Royal Greenland case

Royal Greenlands fabriksanlæg i byer og bygder er spredt langs hele den Grønlandske vestkyst og en del af medarbejderne arbejder ude på havet i op til to måneder.

Royal Greenland har derfor valgt VisioSign som deres kommunikationsmiddel.

 

Se mere om hvordan Royal Greenland udnytter VisioSigns skærme her!

 

 

 

 






Onsdag, 15 april 2015 07:40

Sverige laver ny cykelrute med InfoBoard

Denne sommer indvies Kattegattruten, Sveriges første nationale cykelrute. For at gøre turen lettere vil der blive oprettet Gateways leveret af VisioSign, som er en form for minituristkontor undervejs på ruten. Læs mere om den nye cykelrute her

De fleste virksomheder har flere redaktører på deres skærme, så den nemme måde at publicere nyheder på, er vigtigt for at få informationsskærmene til at blive en naturlig del af kommunikationen. Det kan dog være lidt af en opgave, at finde ud af hvordan et opslag skal se ud - derfor har vi hos VisioSign samlet nogle tips og gode råd til, hvordan du nemt kan får et opslag til at se mere smart ud.

Hvordan udnytter du din skærm bedst muligt?

De fleste VisioSign-løsninger har med stor sandsynlighed et stort felt, et mindre felt og et bund felt. Det kalder vi ved VisioSign en 60/40 løsning, hvilket henviser til størrelsen på der store og det lille felt. Da dette er den normale og mest udbredte måde at inddele skærmen på, har VisioSign samlet mange erfaringer med, hvordan man bedst muligt udnytter denne type af design.

Skab genkendelighed gennem ensartet udtryk

Mange kommuner, virksomheder og institutioner har en designguide, som giver gode råd til logo, grafik, farver og skrifttyper. Disse skrifttyper, grafik og farver er oftest elementer, som passer godt sammen, og du sparer derfor tid på selv at skulle undersøge det. Designguiden hjælper til at skabe genkendelighed for seerne, hvorfor det altid er en god ide at følge designguiden.

Gode råd til valg af skrifttype

VisioSign anbefaler, at du bruger enten Verdana eller Arial, når du skal vælge skrifttype - mange kommuner og institutioner bruger disse skrifttyper, når de kommunikerer på deres skærme. At bruge en gennemgående neutral skrifttype som Verdana eller Arial giver et mere roligt billede, hvilket gør det nemmere at opfange informationen, for den du gerne vil kommunikere til.

Hvis I har en speciel skrifttype, som I bruger til kommunikation, men den ikke findes på Jeres løsning, kan I få denne installeret – ring til os for at få mere at vide.

STORT FELT
Det store felt skal du primært tænke som dit hovedfelt. Dette felt vil dem du kommunikere med se som det første, hvorfor dit primære og vigtige indhold skal ligge her. Indholdet i dette felt kan være alt fra opslag om arrangementer og vigtig information til billedmateriale og opslag der omhandler mærkedage.

Overskriften i dette felt vil være blikfanget, hvorfor det er en god idé at holde sig til indenfor en linje, som fanger seerens opmærksomhed. Der er ikke nogle faste anbefalinger af størrelser på overskriften, da det afhænger af hvor skærmen hænger, hvilken vinkel skærmen hænger i etc. Vi anbefaler derfor, at du prøver dig frem med overskriften – du kan evt. prøve med størrelse 40 pkt. til 70 pkt.

Udover en fangende overskrift virker billeder godt som blikfang. Nedenstående billede er et eksempel på hvordan et P-skilt kan illustrere din pointe. Denne illustration handler om parkering – har du bil med vil du derfor lægge mærke til denne information.

 

Brødteksten må gerne være lidt længere end din overskrift, men hold det stadig på tre til fire korte linjer. På denne måde kan din seer nå at læse hele teksten, inden der kommer en ny information. Som med overskriften har vi ikke nogen anbefaling til størrelsen på din brødtekst - så prøv dig frem! Start eventuelt med størrelse 30 pkt. til 50 pkt.

Det kan være en god idé at lave en henvisning i bunden af brødteksten (læs mere på hjemmesiden/kontakt Lisbeth på kontoret etc.)

HØJT FELT
I dette felt anbefaler vi ikke, at du har dine primære informationer, men derimod nogle ”bonus” eller praktiske informationer. Dette kan være åbningstider, vejret, trafikinformation eller nogle korte knap så vigtige nyheder. Det anbefales, at du har to til tre forskellige informationer til at skifte i dette felt. Vælger du at have mere end tre informationer til at skifte, skal din seer vente lang tid på f.eks. at se jeres åbningstider eller bus info. Vejret og bus tider kan blive lagt ind så det kører automatisk. Ring til VisioSign for at høre mere om automatisk vejr og trafikinformation.

Hvis du vil skrive nyheder i feltet, anbefaler vi at skriftstørrelsen er 30 pkt. til 40 pkt., men check altid om det kan læses på skærmene. Man kan selvfølge bruge billeder i feltet, men da dette felt er mindre, er det en god idé at bruge mindre billeder, for eksempel ikoner eller skilte.

BUNDFELT
Bundfeltet er et smalt langt felt, som oftest bruges til RSS-nyheder. RSS-nyheder er nyheder, som automatisk opdaterer. Eksempelvis har DR mange gode RSS-nyheder, som man kan vælge imellem, men det kan være en god idé at finde en nyhedskilde, der er relevant for netop jer. Du kan selv vælge, om det er fagligt relevante, lokale nyheder eller nyheder inden for et bestemt interessefelt, som du vil have til at rulle i bunden af din skærm. RSS-nyheder har primært to funktioner; den ene er at skabe blikfang på skærmen, ved at vise indhold, som kan være interessant, for dem du vil kommunikere med, samtidig med at det er en måde automatisk at have opdateret indhold på skærmen. Det bedste ved RSS-nyheder er, at når det er sat op, fungerer det uden vedligeholdelse. Du kan også benytte dit bundfelt til andet end RSS-nyheder - eksempelvis egne nyheder.

Kontakt VisioSign hvis du skal have hjælp med at ændre i bundfeltets RSS-nyheder eller lagt din egen nyhedskanal ind.

Onsdag, 11 marts 2015 13:20

Hjælp vores to praktikanter

Hjælp vores to praktikanter Sofie og Kenneth, som studerer henholdsvis PBA international marketing og markedsføringsøkonom, med at besvare deres spørgeskema omkring VisioSign. 
De to praktikanter skal til sommer aflevere en afsluttende opgave, og det er i denne forbindelse de mangler din hjælp - det tager ca. 3 min.

Klik her for at besvare spørgeskemaet

På forhånd tak for hjælpen!

Tirsdag, 03 marts 2015 10:09

Danmarks Læringsfestival 2015

Den 3.-4. marts har du muligheden for at prøve en af vores touchløsninger på Danmarks Læringsfestival. Herudover kan du få inspiration til din nuværende eller måske kommende skærmvæg.

Du kan møde Solutors på Danmarks Læringfestival d. 3.-4. marts kl. 9.00-17.00 i Bella Center.

Se mere om Danmarks Læringsfestival her!

Tirsdag, 09 december 2014 12:39

VisioSign på ISE 2015

For femte år i træk udstiller VisioSign på Europas største AV-Messe i Amsterdam

Tirsdag, 09 december 2014 12:10

Se vores nye kurser for 2015

Så er vi klar med de første specialkurser for 2015

Mandag, 01 december 2014 13:22

Infoskærme med julepynt


Lad VisioSign julepynte dine infoskærme 

Tirsdag, 25 november 2014 12:59

Er du vores nye IT-supporter?

Vi søger en IT-supporter med flair for kundekontakt

Onsdag, 29 oktober 2014 13:03

Nyt stimuli-koncept målrettet demente

I samarbejde med Chromaviso og Solutors har VisioSign udviklet et særligt stimuli-koncept målrettet demente, hvor lyd og billeder gør en forskel i plejeprocessen. Det blev lanceret i sidste uge på et plejehjem i Ballerup Kommune, som har fået CURAVIVO-konceptet installeret med stor succes.

Se mere om konceptet her, hvor andre patient-løsninger fra VisioSign også kan ses

Læs spændende artikel fra Ballerup Bladet

Tirsdag, 07 oktober 2014 07:30

Vis skemainfo fra Untis på din infoskærm

Vidste du, at VisioSigns informationssystem også kan integrere med Untis?

Fredag, 12 september 2014 11:11

Spændende kundecases

DHL oplever overvældende medarbejdertilfredshed ved at anvende infoskærme som kommunikationskanal til ders medarbejdere.

Torsdag, 28 august 2014 08:00

VisioSign udvikler egen hardware

Vidste du, at VisioSign udvikler egen hardware af høj kvalitet?

Torsdag, 28 august 2014 02:00

Guten Tag!

VisioSign har netop åbnet et nyt salgskontor i Flensborg i Tyskland.

HJEMMESIDEN BRUGER COOKIES

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies. Læs mere

Jeg accepterer

VisioSign.dk Bruger Cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.

     

Copyright ©1999-2014 VisioSign A/S - All rights reserved