Øresundsakvariet

Skærme på Øresundsakvariet er med til at give besøgende en unik oplevelse.
 
Interview med Jens Peder Jeppesen akvariechef og marinbiolog på Øresundsakvariet

Øresundsakvariet i Helsingør har over 40.000 besøgende årligt. De har omkring 35 skærme: Små skærme, en stor skærmvæg, en videovæg og en infostanderskærm, der alle formidler information om fiskene i museets akvarier og om forskellige aktiviteter på akvariet. 

Interaktive oplevelser er vejen til tilfredse gæster

Museumsgæster forventer intense helhedsoplevelser, hvilket er en udfordring for mange små museer. Før Øresundsakvariet fik installeret informationsskærme i deres udstilling, klagede gæster over, at de ikke fik nok for pengene. Den oplevelse har ifølge Jens Peder ændret sig:
 
”Skærmene er med til at gøre oplevelsen i akvariet meget mere intens. Gæsterne bliver aktiveret, de føler, at de får mere for pengene, når de besøger akvariet, og er derfor mere tilfredse.”

Jens Peder fortæller, at han er blevet opmærksom på, hvor digitalt orienteret gæsterne er. Børn, unge, og bedsteforældre finder det helt naturligt at trykke på skærmene og få oplysninger om dyrene i akvarierne. Touchskærmene indbyder gæsterne til at trykke på skærmene og blive oplyst. Jens Peder har altid været stolt over akvariet. Men han er overvældet over den nye digitale formidling og er overbevist om, at det har givet gæsterne noget ekstra:
 
”Vi havde slet ikke forventet, hvor positiv effekt det ville have, og hvor meget bedre besøgsoplevelsen er for gæsterne.” 
 

Simpel formidling med uanede muligheder

Hos Øresundsakvariet skifter de fiskene ud flere gange om ugen. Digital skiltning har erstattet de gammeldags lysskilte. Det tog lang tid at skifte information på de gamle skilte – med de nye infoskærme tager det kun et kvarter, siger Jens Peder.
 
”Skærmene fra VisioSign er et fantastisk værktøj til formidling. Det har virkelig været revolutionerende for os i det daglige arbejde. Samtidig med at det er en fantastisk lettelse for vores redaktører, har skærmene forbedret publikums opfattelse af vores udstillinger.”
 
Jens Peder fortæller, at de stadigvæk har udstillinger, hvor de endnu ikke har fået installeret touchskærme, og her har de registreret, at gæsterne ikke engagerer sig på samme måde i at læse, hvad der står om fiskene. Jens Peder har mange ideer til, hvordan formidlingen kan give besøgende en endnu mere unik oplevelse, og hvordan VisioSigns produkter kan anvendes til forbedringer.

”Der er jo virkelig uanede muligheder for, hvad vi kan bruge skærmene til. Så det er jo bare et spørgsmål om at åbne dem.”

Helt konkret drømmer Jens Peder om flere storskærme til at vise film og billeder samt om lokale- og møderumsskærme foran museets mødelokaler. Jens Peder er sikker på, at den digitale formidling er med til at fremtidssikre Øresundsakvariet.  

Udvalgte kundecases

Antvorskov Plejecenter

“Plejecentre bruger informationsskærme til at informere pårørende og hjælpe(...)”

Læs hele casen
arr

National Oilwell Varco (NOV)

“Intern kommunikation understøtter sikkerhed i(...)”

Læs hele casen
arr

KEA

“Bedre overblik over lokaler og hjælp med vejvisning i en stor(...)”

Læs hele casen
arr

Øresundsakvariet

“Skærme på Øresundsakvariet er med til at give besøgende en unik(...)”

Læs hele casen
arr

Reference

arla
FLSmidti
arrival
danfose
saint
styrels
copenhagen
greenland
novo nordisk
orsted

Let's Work
together

Vi leverer mange typer af skærmløsninger og samarbejder tæt med vores kunder om at skræddersy en løsning der afspejler organisationens behov og ønsker. 
Kontak VisioSign
arr

Professionel design, montering og support kendetegner samarbejdet med VisioSign

Jens Peder fremhæver specielt den store indsats og det gode samarbejde, han har haft med projektledere, montører, og supportmedarbejdere fra VisioSign i forbindelse etablering og drift af deres løsninger.

”Samarbejdet med VisioSign er rigtig godt, designet på vores skærme er en stor succes – det er blev meget bedre end jeg nogensinde havde forestillet mig.”

”VisioSign support er meget venlige og imødekommende. Når vi ringer, bliver problemet løst meget hurtigt.”